cropped-AKTIVNI_CESKO_logo_vertikalni_RGB-300x118

EUROBAROMETR

sport a pohybové aktivity v datech

eurobarometr a poskytovaná data

Kromě kvantitativních průzkumů veřejného mínění Eurobarometr zahrnuje také kvalitativní studie. Tyto studie podrobně hodnotí postoje, názory, očekávání, obavy atd. veřejnosti nebo vybraných sociálních skupin prostřednictvím ohniskových skupin nebo hloubkových individuálních rozhovorů. I když nejsou míněny jako reprezentativní pro populaci jako celek, kvalitativní studie mohou nabídnout cenné poznatky a cesty k dalšímu zkoumání v daném tématu.

Průzkumy Eurobarometru mohou využívat různé metodické přístupy v závislosti na typu nebo tématu průzkumu. Každá publikace průzkumu obsahuje technické specifikace a vysvětlení metodologie a velikosti vzorku používané v každé ze zkoumaných zemí nebo území a také informace o úrovních spolehlivosti.

 

eurobarometr data

sport a fyzická aktivita

45 % respondentů uvádí, že nikdy necvičí ani nesportují. Naopak 38 % tak činí alespoň jednou týdně a 6 % pětkrát týdně a více. Podíl respondentů se od roku 2009 zvýšil o +6 %, z 39 % na 45 %. Respondenti ve Finsku (71 %), Lucembursku (63 %), Nizozemsku (60 %) a Dánsku a Švédsku (59 % v obou zemích) nejčastěji cvičí nebo sportují alespoň jednou týdně. Naopak více než polovina respondentů v osmi zemích uvedla, že nikdy necvičí ani nesportují, přičemž nejvyšší úrovně jsou v Portugalsku (73 %), Řecku (68 %) a Polsku (65 %).

co je eurobarometr...

Eurobarometr je nástroj pro průzkumy veřejného mínění, který používá Evropská komise, Evropský parlament a další instituce a agentury EU k pravidelnému sledování stavu veřejného mínění v Evropě na otázky související s Evropskou unií a také postojů k tématům politické nebo sociální povahy. Eurobarometr poskytuje kvalitní a relevantní data pro odborníky z veřejného mínění, výzkumníky, média a veřejnost.

Projekt Eurobarometr inicioval v roce 1974 v rámci Evropské komise Jacques-René Rabier, bývalý spolupracovník Jean Monnet a generální ředitel pro informace, a byl poprvé koncipován jako prostředek k „odhalení Evropanů sobě samých“. Od té doby se výrazně rozvinul a rozšířil pomocí různých průzkumných nástrojů. V roce 2007 začal Evropský parlament zadávat svou vlastní pravidelnou sérii průzkumů Eurobarometr, zaměřených mimo jiné na témata specifická pro Evropský parlament, včetně evropských voleb. Kromě Evropské komise a Evropského parlamentu nyní průzkumy Eurobarometru využívá několik institucí a agentur EU.

Kombinace široké škály témat, která jsou konzistentně po dlouhou dobu pokryta, pravidelnost publikací a zeměpisné pokrytí činí z Eurobarometru jedinečný zdroj znalostí a informací v Evropské unii.